In Congo belanden ontvoerde kinderen als ‘wezen’ in andere landen. Veel geadopteerde kinderen hebben nog biologische ouders in hun thuisland. Ze worden ontvoerd en ondergebracht in een onbekend huis, ze krijgen een andere - valse - identiteit en geboortedatum. De adoptieouders zijn zich van geen kwaad bewust en weten niet dat hun kinderen uit een gezin weg zijn geroofd. Walgelijke en schaamteloze exploitatie.

Ouders van grote gezinnen die moeite hebben alle monden te voeden, denken dat een kind in tehuizen goede scholing en verzorging te wachten staan. Soms hopen ouders op tijdelijke hulp, maar zien ze hun kind nooit meer terug. Kinderen worden ter adoptie afgestaan of in het tehuis gehouden omdat het inkomsten oplevert. Kortom: kinderen in weeshuizen zijn een lucratief verdienmodel.

Natuurlijk zijn er ook weeshuizen waar kinderen goed verzorgd worden.

Stichting Congo wil hulp verlenen aan wees-, straat- en zwerfkinderen in Congo die door erkende weeshuizen worden opgevangen. De erkende weeshuizen willen we aan de benodigde middelen (materialen) helpen. Zo kunnen we de kinderen helpen in hun eigen omgeving, dat is belangrijk!

Wil jij iets doen om kinderen in dit weeshuis te helpen? Steun dan stichting Congo! Laten we samen optrekken en de negatieve effecten voor kinderen stoppen. Jouw hulp maakt het verschil!

Doneer vandaag nog en help StichtingCongo!