In 2012 heeft Stichting Congo 4 ha landbouwgrond aangekocht in het dorp Kimpoko, deelgemeente N’Sele, Kinshasa. Dwars door deze grond stroomt een rivier. Er is op ons stukje land een bewaker, Mara, die alles in de gaten houdt. Hij werkt ook mee op het land en onderhoudt het zo goed mogelijk samen met Mama Mapasa. Ook is er een start gemaakt met de varkensstal. Mara heeft nog een huisje en een toilet nodig, zodat hij daar samen met zijn gezin kan wonen.

Onze hulp door bij te dragen aan het kopen van gereedschap of zaden of een varken, voelt voor hun als een geschenk. Met dit meerjarenproject wordt het inkomen van families versterkt, waardoor het mogelijk is de kinderen naar school te laten gaan. Ook toegang tot de gezondheidszorg wordt dan mogelijk.

Het landbouwproject bevordert de economische draagkracht van de arme mensen in Kimpoko en creëert werkgelegenheid. Dit helpt de mensen in Kimpoko om uit de economische impasse te komen.

Doneer vandaag nog en help stichtingcongo!