We vragen de aandacht voor de situatie van een gezin uit het netwerk van Stichting Congo. De moeder werkte voor de stichting in de landbouw. Mamie Shoyi was zwanger en is bij de EHBO-post van de nonnen bevallen van een gezond meisje. Na de bevalling verloor ze heel veel bloed en werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Bij aankomst moest haar man de benodigde materialen voor de medische behandeling zelf betalen. Hij had geen geld en de moeder is overleden. Mamie Shoyi was de motor van het gezin. Het gezin verblijft op dit moment in het huis van een broer van de vader, maar kan daar niet blijven. De pasgeboren baby blijft voorlopig bij de nonnen.

Stichting Congo wil de familie Shako de komende periode (een jaar) een veilig onderkomen te geven. Dit betekent dat er  € 1.560 (12 x € 130) nodig is om een jaar de huur te betalen. Als deze kostenpost voor dit gezin gedekt is hebben de kinderen een veilig onderkomen en kan de vader in tussentijd een inkomen zien op te bouwen.

Doneer vandaag nog en help stichtingcongo!